Zovem se Vidosava Petrović, Profesor tehničkog i informatičkog obrazovanja ,
trenutno zaposlena u OŠ „Nadežda Petrović“ na Novom Beogradu.
Stručno se usavršavam, pohađam seminare i uvodim novine u nastavu.
Moja premišljanja
IKT u nastavi
Bihejviorizam, ignoriše proces mišljenja– Do pre par godina koristila sam klasičnu nastavu gde ja predajem a učenici prate i zapisuju. Naravno, trudim se da krenem od poznatog ka nepoznatom, od lakšeg ka težem…Povezujem predavanja sa primerima iz stvarnog života.
Kognitivizam, uvažava način razmišljanja učenika– Sa pojavom IKT u nastavi, trudim se da sva predavanja pripremim preko prezentacija sa tekstom ,slikom i animacijama.Često dajem zadatak da učenici naprave prezentaciju na datu temu. Ja napišem naslov za svaki slajd a njihovo je da svako na svoj način oblikuje prezentaciju.Svaki učenik bira svoj stil i način prezentovanja. Svaka prezentacija nosi lični pečat učenika.
Konstruktivizam,učenika stavlja u središte procesa učenja- Istraživački projekti su odličan način da učenika stavimo u središte procesa učenja.Istraživački rad na temu“ FEJS-za i protiv“ je bio veoma zanimljiv za učenike 6. razreda.Takođe, istraživanje “ Da li je popularniji FEJS ili TVITER“ je bilo zanimljivo za učenike 8. razreda.Naravno da je FEJS popularniji u svetu.
Konektivizam, teorija učenja za digitalno doba– Učenici često rade referate na razne teme.U svom radu koriste raspoložive resurse sa Interneta, tako da njihovi radovi sadrže mnogo više informacija nego što ima u udžbenicima.Skoro sam imala slučaj učenika (koji ima dvojku iz TIO), da je radio referat o elektromagnetu.Rad je bio odlično urađen, sa mnogo slika i animacija ,dobro tekstualno propraćen, tako da je za mene bilo iznenađenje. Iz njegovog primera sam shvatila da upotreba IKT u učenju daje bolje rezultate od klasičnog učenja.
Želim da uvedem BLOG u nastavu i nadam se da će to dati još bolje rezultate.Znam da će se i učenicima dopasti takav način rada i da će se mnogi rado uključiti.